One of the most famous designer from Spain was present at the Mercedes-Benz Fashion with her swimwear collection
(Spanish below)
Dolores Cortés is continuing with a family tradition in the design and production of women’s swimwear that goes back more than 60 years. The family started in this business even before the existence of today’s elasticised fabrics, when this designer’s mother, Dolores Cortés, started to produce handcrafted designs in the 1950s.
Her daughter, Dolores Font Cortés, was in constant contact with the design and production of swimwear throughout her childhood, and in the eighties she decided to extend the family business by incorporating all the stages of the swimwear production process. The models are made in her own workshop, under the name of Dolores Cortés, in tribute to the founding member of the business. This marked the start of a new period, which aimed to combine the concept of fashion and the technical features of this type of product, creating innovative collections in which swimwear is a fashion product, and not just a garment worn for swimming.
Since the year 2010, Dolores Cortés starts presenting its collections in the Mercedes-Benz Fashion Week Swim in Miami.
Dolores Cortés presente en el Mercedes-Benz Fashion de Madrid
Una de las más famosas diseñadoras de España estuvo presente en el Mercedes-Benz Fashion de Madrid con su colección de bañadores. Dolores Cortés continúa con una tradición familiar en el diseño y producción de trajes de baño de las mujeres que se remonta más de 60 años. La familia se inició en este negocio, incluso antes de la existencia de tejidos elásticos de hoy en día, cuando la madre, Dolores Cortés, comenzó a producir diseños hechos a mano en la década de 1950. Su hija, Dolores Font Cortés, estaba en contacto constante con el diseño y producción de trajes de baño a lo largo de su infancia, y en los años ochenta se decidió ampliar el negocio de la familia mediante la incorporación de todas las etapas del proceso de producción de trajes de baño. Los modelos están hechos en su propio taller, bajo el nombre de Dolores Cortés, en homenaje al miembro fundador de la empresa. Esto marcó el comienzo de un nuevo período, que tenía como objetivo combinar el concepto de la moda y las características técnicas de este tipo de productos, la creación de colecciones innovadoras en las que el traje de baño es un producto de moda, y no sólo una prenda usada para la natación. Desde el año 2010, Dolores Cortés comienza la presentación de sus colecciones en el Mercedes-Benz Fashion Week Swim de Miami.